En dag, i träsket.

Halloj där!

Dagen till ära har spenderats i "träsket" aka. bredträskheden, där jag har spenderat min ungdoms sommrar tills jag var typ 13 bast, jag har varit hos farmor och farfar! :D

Eftersom att dom äger en bondgård, och är äkta jävla hardcore-bondar, så får man i regel alltid en jävla massa fika när man kommer dit, så jag sket helt i att äta frukost imorse innan avfärden, planerade förmodligen att trycka fika somfan!

Jag hinner inte annat än att kliva ur bilen när vi kommit fram innan min farfar skriker åt mig ifrån laggårn, det var tydligen så att dom luriga jävlarna gaddat ihop mig för att få med mig dit ut, vad jag trodde skulle bli en vanlig familjeutflykt, var ett jävla arbetsläger...

Det började med att jag fick byta batteri i hondan, för att sen tanka den lite ur en dunk bensin med en väldigt liten tratt som hjälp, inte så lätt att hålla en 15-liters bensindunk i ena handen, passa in den minimala tratten i hålet och hälla, fick liiiiite bensin på mig må jag väll erkänna..

När detta då äntligen var över så hallucinationerade jag typ om bullar som bara låg i buskarna och gräset och väntade på att fikas.. MEN IKKKE!!!
Nä, då var det dags att tvätta bilen också, vilket iofs gick fort somfan pga lite fika-stress, samt högtryckstvätt (Y) :)

MEN...
Efter det så var det dags att lyfta ner 7st sågklingor ifrån en spik, eftersom att dom var nyslipade så fick dom inte häga där tydligen.. Det var inga små jävla klingor heller, dom var fan lika stora som min överkropp, och som sagt, nyslipade, dom vägde lite och gjorde hål i tre par arbetshandskar innan jag var klar, som tur är så är jag gjord av minst typ... Diamant, som är rätt hårt, så jag gick inte sönder iaf.

Sen var det förstås inte slut med arbete efter det, nä, då skulle slotte-maskinen på lill-traktorn, så det var bara att precisionsbacka med en traktor jag inte kört på typ 4 år, kul liv, för att sen lyfta på åbäket på traktorn och pilla med slangar som jag inte visste var dom skulle eller vad dom gjorde för nytta, men det gick tillslut!

Och efter detta, efter detta mina vänner!! Då jävlar fick jag fika, och som jag fikade, som aldrig förr typ!!
Fast min syster den lilla skiten, hon har blivit bra, hon norpade då åt sig ganska så många bullar ändå, men inte lika många som mig förstås! Mjehehe

Somsagt så är min farfar och farmor väldigt hardcore-bönder, så dom har även lite roliga uttryck och sånt, sen är dom lite gamla till åren också, så.. Dom är roliga helt enkelt!

Lite exempel på tillfällen då det kan vara svårt att inte skratta:

*Min farfar letar efter en tratt som jag kan hällsa bensinen igenom ner i tanken*
- Jag skaa ju ha n, me de vettefaaaa.. *ställer sig och tittar lite i taket*
- Jag har ju han uti traktorn (vi var i en liten boda) *fortsätter ändå leta i bodan*
- Vafaa...n.. Ja, nä joooo, nån jäääääävla har ju flytta han ti hit, han låg ju hä-är igår ju
- Nått fanskap har snott den, du får ta lillskiten dära *pekar på en töntigt liten tratt*

*När jag ska backa traktorn så ställer sig min farfar och ska ropa hur jag ska köra*

- ÖÖÖÖÖHHH!!
- NÄÄÄAEEEEEJJJJ ÖÖH JUUU!!
- NÅÅÅÅÅPH NJÅÅÅÅÅÅ JAA NÄ


Funderar nästan på att ta över gården deras senare i livet, det verkar så fridfullt, tycker ni inte det? =)

Nu sitter jag däremot här i lägenheten på tuna, inväntar att förhoppningsvis få besök av Hulken ikväll, men hon brukar vara lite känslig när det regnar, så vågar inte hoppas för mycket dock!

Over and Out / Elke

Kommentarer
Postat av: Jenny kusin

alltså jag döööör.....asg

så klockrent porträtterat morfar (farfar). Alltid är det någon annan som har slarvat bort =)

2010-08-04 @ 18:58:42
URL: http://jennysdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0