Kondition tack?

Dagen till ära så tog jag på mig basketshortsen och skorna och gick hela långa vägen ifrån min far till multiarenan på örnäset, här skulle det spelas boll!! Var tanken i alla fall..
När jag kommer till planen, blöt i svett redan då ( det ska tilläggas att det är sjukt äckelvarmt ute ) så upptäcker jag till min stora besvikelse att min teddy-grek inte dykt upp ännu, sadface!
Så jag tar och klunkar en halv liter vatten och väntar, efter inte lång tid så kommer han iaf cyklandes, underbart!! vi sätter igång en omgång 21, som snart urartar eftersom att vi inser att vi inte är så jävla bra längre, inte alls typ..
Dessutom så reagerar min mage inte så bra på aktiv-rörelse efter att just ha tagit emot en jävla massa vatten, vilket resulterar i lite kramp-aktigt-spelande.
Efter många långskott åt helvete, kassa moves och mycket skratt så tycker vi att vi förtjänar en coop-raid.
Sagt och gjort, coop it is, jag inhandlar två baguetter, sebbe ett gäng makrillar :/
Dock så lyckas dinosarien till kassörska slå in mina baguetter på tanten som står före migs kvitto, så det blir ett jävla tjorv, tillslut så betalar jag helt enkelt tanten för baguetterna.
Klappat och klart? Näfyfan!
Då upptäcker pucko-tanten till kassörska att tanten som jag betalat inte betalat för någonting, eftersom att hennes kort tydligen inte fungerade, så hon kommer fram till MIG och säger att jag måste betala för mackorna ändå, eftersom att tantens kort inte funkat...
På ett mirakulöst sätt så lyckas jag hålla mig ifrån att köra ner den första baguetten i kärringens hals, och den andra på något annat gudaglömt ställe och får fram att jag har ju redan betalat tanten för mina mackor, så det är väll ändå  hon som ska ge mina pengar till kassan? "ja, jo, det stämmer väll.."
NO SHIT SHERLOCK!?
Nu har jag iaf fått äta mina mackor, är mätt och glad och redo för nya äventyr!!

Over and Out / Elke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0