Angele mi, semper in corde meo es.

Una angelus – Kom till min sida när jag hade det väldigt jobbigt, var med mig när jag sa farväl till en nära vän. Nu har jag sagt farväl till den, men bara för att den har bestämt sig för att sprida sin glädje mer söderut.

 

Una angelus – Har förgyllt min vardag bara genom att alltid finnas där och ge mig misslyckade kakor, alltid kunnat prata med mig när jag har velat det, och alltid varit uppriktig mot mig när det har behövts.

 

Una angelus – Har fått mig att förstå att varje glatt ögonblick blir minst lika glatt om man dessutom fångar det på bästa sätt, därför alltid fotandes för att kunna påminna mig om hur roligt jag faktiskt alltid har när jag får äran att umgås med den.

 

Una angelus – Är alltid lika glad och possitiv till att göra allt ifrån att gå ut på krogen, som att sitta en hel nattt nästan, under infravarmen med varsin mobil och prata om allt och ingenting medans man väntar på tvätten.

 

Una angelus – Har hjälpt mig att bygga upp min egna självkänsla under nio hela månader, och har inte slutat med det ännu. Lät mig finnas där när jag egentligen inte var att räkna med, accepterar alltid att jag är som jag är, och därför alltid en värdig arvtagare.

 

Una angelus – Trots ständiga ret, mobbningar, missar som jag skulle kunna bli hur irriterad som helst över.. Så är det alltid ett leende som kommer till mina läppar när jag tänker efter på all tid tillsammans, allt ifrån att lämna röda handmärken på låren, från att få det att snurra otroligt mycket i rondeller.

 

Una angleus – Kanske den mest komplicerade jag känner, någonsin, kanske är detta en anledning till att jag alltid vill veta mer, alltid försöker förstå, alltid vill vara i närheten. Kanske just för den styrkan som du besitter, kanske för att trots alla motgångar alltid håller sig på ett bra humör, kanske för att trots att det gått lång, lång tid, oftast, om inte alltid, vill hitta på något, från att gå på bio för att få äta dom goda chipsen, till att dricka öl och spela kort på en torsdag. Förstår alltid, och vill alltid att jag ska förstå, hur långa och konstiga diskutioner det än blir av saken.


Una angelus - Har alltid varit en stor ära, att ha en syster. Den systern jag aldrig fick, dig tänker jag behålla för evigt.

 

Angele mi, semper in corde meo es. – Min ängel, du finns för alltid i mitt hjärta.

Allt ni gjort för mig kommer jag aldrig att glömma och jag är er evigt tacksam.

Over and Out / Elke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0